יוטיוב

  • 24 בפברואר 2005
  • קליפורניה
  • מפתחים: צַ'אד הַארלי (אנ'), סטיב צֶ'ן (אנ') וגַ'אווֶד קַארִים
  • בעלים: גוגל

יוטיוב הוא אתר אחסון ולשיתוף של קבצי וידאו

אתרי שיתוף וידאו באינטרנט
הם אתרי אינטרנט המאפשרים לגולשים להעלות קובצי וידאו לאינטרנט ולשתף בהם אחרים ואף לבצע שידור או להקליטו לטובת שימוש במועד מאוחר יותר. עם התרחבות רוחב פס, אינטרנט מהיר ופיתוח טכנולוגיות שונות לעריכה, העלאת קטעי וידאו לרשת האינטרנט, אתרי שיתוף קבצים ווידאו שונים זוכים לפופולריות רבה וככל שגדלה הנגישות, כך גדל הביקוש.
באתר ישנו מגוון רחב של סרטונים המועלים על ידי אנשים פרטיים וחברות מדיה תאגידיות. בין התכנים הזמינים נכללים :
וידאו קליפים, קליפים של פרקי תוכניות טלוויזיה, קטעי וידאו הכוללים שירים, סרטים תיעודיים, הקלטות שמע, קדימוני סרטים, שידורים חיים ותכנים אחרים, כגון: וידאו בלוג ("Vlog"), סרטונים "ביתיים" קצרים וסרטונים חינוכיים. מרבית הסרטונים באתר מועלים על ידי אנשים פרטיים, אך קיימים בו גם סרטונים, שהופקו על ידי תאגידי מדיה שונים, דוגמת: "CBS", "BBC", "Vevo" ו-"Hulu". תאגידים אלו מציעים לקהל הרחב לצפות בחלק מתכני שידוריהם באמצעות אתר יוטיוב, כחלק מתוכנית השותפים של יוטיוב. משתמשים שאינם רשומים יכולים רק לצפות בתכני האתר, בעוד שמשתמשים רשומים יכולים להנות ממגוון רחב יותר של אפשרויות, כגון העלאת מספר בלתי מוגבל של סרטוני וידאו לאתר, כמו גם אפשרות כתיבת תגובות אודות סרטונים אליהם הם נחשפים. סרטוני וידאו העשויים להכיל תוכן בלתי ראוי, קשה לצפייה או פרובוקטיבי – זמינים אך ורק עבור משתמשים רשומים, שנדרשים להצהיר כי הם בני 18 לפחות. באוגוסט 2018, נוספה אפשרות לעקוב אחר משך זמן השהות באתר.

לעניינו:
אופציות הפרסום ביוטיוב הן בהטמעת פרסומות בזמן צפיית הגולשים וקיימות מס' אפשרויות להציגם (פרסומות ללא דילוג,, פרסומות דילוג כעבור מס' שניות עפ"י הגדרה , תשלום עבור קליק, עבור מס' שניות הצפייה המוטמעת כמודעה,)

מודעות ברשת המדיה ("Display Ads") – מופיעה מימין לסרטון המוצג ומעל לרשימת הסרטונים המוצעים.
מודעות "שכבת על" ("Overlay Ads") – מודעות שכבת-על שקופות למחצה, המופיעות ב-20% התחתונים של הסרטון.
מודעות וידאו שניתן לדלג עליהן ("Skippable Video Ads") – מודעות וידאו שניתן לדלג עליהן מאפשרות למשתמש לדלג עליהן לאחר חמש שניות, אם הוא בוחר לעשות כן. מודעות אלו ממוקמות לפני הסרטון בו בחר המשתמש לצפות, במהלכו או אחריו.
מודעות וידאו שלא ניתן לדלג עליהן ("Non-Skippable Video Ads")[362]- מודעות בסרטונים שלא ניתן לדלג עליהן הן מודעות וידאו שיכולות להופיע לפני סרטונים, במהלכם או בסופם, בעת צפייה בתוכן של שותפים. משך הסרטון עשוי להיות 15–20 שניות, והמשתמש חייב לצפות במודעה קודם הצפייה בסרטון בו בחר לצפות.
מודעות "באמפר" ("Bumper Ads") – מודעות וידאו שלא ניתן לדלג עליהן, באורך של עד 6 שניות. המשתמש חייב לצפות בהן, קודם הצפייה בסרטון בו בחר לצפות.
כרטיסים ממומנים ("Sponsored Cards") – כרטיסים ממומנים מציגים תוכן העשוי להיות רלוונטי לסרטון בו בחר המשתמש לצפות, או העשויים לעניין אותו גם כן, מלבד הסרטון הנוכחי, בו בחר לצפות. המשתמש ייצפה בטיזר של הכרטיס במשך מספר שניות. הוא גם יוכל להקיש על הסמל שממוקם בפינה השמאלית של הסרטון- כדי לדפדף ברשימת כרטיסים ממומנים נוספים.

יוטיוב

  • 24 בפברואר 2005
  • קליפורניה
  • מפתחים: צַ'אד הַארלי (אנ'), סטיב צֶ'ן (אנ') וגַ'אווֶד קַארִים
  • בעלים: גוגל

יוטיוב הוא אתר אחסון ולשיתוף של קבצי וידאו

אתרי שיתוף וידאו באינטרנט
הם אתרי אינטרנט המאפשרים לגולשים להעלות קובצי וידאו לאינטרנט ולשתף בהם אחרים ואף לבצע שידור או להקליטו לטובת שימוש במועד מאוחר יותר. עם התרחבות רוחב פס, אינטרנט מהיר ופיתוח טכנולוגיות שונות לעריכה, העלאת קטעי וידאו לרשת האינטרנט, אתרי שיתוף קבצים ווידאו שונים זוכים לפופולריות רבה וככל שגדלה הנגישות, כך גדל הביקוש.
באתר ישנו מגוון רחב של סרטונים המועלים על ידי אנשים פרטיים וחברות מדיה תאגידיות. בין התכנים הזמינים נכללים :
וידאו קליפים, קליפים של פרקי תוכניות טלוויזיה, קטעי וידאו הכוללים שירים, סרטים תיעודיים, הקלטות שמע, קדימוני סרטים, שידורים חיים ותכנים אחרים, כגון: וידאו בלוג ("Vlog"), סרטונים "ביתיים" קצרים וסרטונים חינוכיים. מרבית הסרטונים באתר מועלים על ידי אנשים פרטיים, אך קיימים בו גם סרטונים, שהופקו על ידי תאגידי מדיה שונים, דוגמת: "CBS", "BBC", "Vevo" ו-"Hulu". תאגידים אלו מציעים לקהל הרחב לצפות בחלק מתכני שידוריהם באמצעות אתר יוטיוב, כחלק מתוכנית השותפים של יוטיוב. משתמשים שאינם רשומים יכולים רק לצפות בתכני האתר, בעוד שמשתמשים רשומים יכולים להנות ממגוון רחב יותר של אפשרויות, כגון העלאת מספר בלתי מוגבל של סרטוני וידאו לאתר, כמו גם אפשרות כתיבת תגובות אודות סרטונים אליהם הם נחשפים. סרטוני וידאו העשויים להכיל תוכן בלתי ראוי, קשה לצפייה או פרובוקטיבי – זמינים אך ורק עבור משתמשים רשומים, שנדרשים להצהיר כי הם בני 18 לפחות. באוגוסט 2018, נוספה אפשרות לעקוב אחר משך זמן השהות באתר.

לעניינו:
אופציות הפרסום ביוטיוב הן בהטמעת פרסומות בזמן צפיית הגולשים וקיימות מס' אפשרויות להציגם (פרסומות ללא דילוג,, פרסומות דילוג כעבור מס' שניות עפ"י הגדרה , תשלום עבור קליק, עבור מס' שניות הצפייה המוטמעת כמודעה,)

מודעות ברשת המדיה ("Display Ads") – מופיעה מימין לסרטון המוצג ומעל לרשימת הסרטונים המוצעים.
מודעות "שכבת על" ("Overlay Ads") – מודעות שכבת-על שקופות למחצה, המופיעות ב-20% התחתונים של הסרטון.
מודעות וידאו שניתן לדלג עליהן ("Skippable Video Ads") – מודעות וידאו שניתן לדלג עליהן מאפשרות למשתמש לדלג עליהן לאחר חמש שניות, אם הוא בוחר לעשות כן. מודעות אלו ממוקמות לפני הסרטון בו בחר המשתמש לצפות, במהלכו או אחריו.
מודעות וידאו שלא ניתן לדלג עליהן ("Non-Skippable Video Ads")[362]- מודעות בסרטונים שלא ניתן לדלג עליהן הן מודעות וידאו שיכולות להופיע לפני סרטונים, במהלכם או בסופם, בעת צפייה בתוכן של שותפים. משך הסרטון עשוי להיות 15–20 שניות, והמשתמש חייב לצפות במודעה קודם הצפייה בסרטון בו בחר לצפות.
מודעות "באמפר" ("Bumper Ads") – מודעות וידאו שלא ניתן לדלג עליהן, באורך של עד 6 שניות. המשתמש חייב לצפות בהן, קודם הצפייה בסרטון בו בחר לצפות.
כרטיסים ממומנים ("Sponsored Cards") – כרטיסים ממומנים מציגים תוכן העשוי להיות רלוונטי לסרטון בו בחר המשתמש לצפות, או העשויים לעניין אותו גם כן, מלבד הסרטון הנוכחי, בו בחר לצפות. המשתמש ייצפה בטיזר של הכרטיס במשך מספר שניות. הוא גם יוכל להקיש על הסמל שממוקם בפינה השמאלית של הסרטון- כדי לדפדף ברשימת כרטיסים ממומנים נוספים.